Gyakori kérdések

Kérdések, amelyeket minden szoftverfejlesztő cégnek előre meg kellene válaszolnia, de ritkán teszik…

Megrendelőink kérdezték eddig (2018 nyara):

 

Megállapodtunk egy árban az árvetés alapján. Ha kijönnek és felmérik a munkát, akkor növekedhet az ár?

Nem! Van akkora tapasztalatunk, hogy amit árat adunk az elején, az végleges és nem változik már.

S ha előfordul egy plusz ötlet, amiről tényleg nem beszéltünk az elején? Elfelejtettem, van ilyen.

Így van, ez előfordulhat és 10-ből 6 alkalommal ez meg is történik. Viszont ez apróság szokott lenni, az díjmentes, hisz egyedi szoftvert ajánlunk, ez benne van. Ha mégsem apróság, hanem egy komplett és nagy új funkció, akkor megállapodunk egy plusz díjban. De csak akkor, ha mind a ketten egyetértünk abban, hogy valóban olyan nagyobb méretű újdonság, amiről eddig nem beszéltünk. Óradíjunk ekkor 15.000 Ft + Áfa.

Azért egy ilyen szoftver elég drága. Milyen egyéb díj léphet fel a szoftverrel kapcsolatban, amiről nem tudok előre?

Összességében tehát van az ügyviteli szoftver egyszeri ára (további felhasználónként licensz díj nálunk NINCS) és van egy választható támogatási díj. A támogatási díj nem kötelező, csak javasoljuk és 1 évre szól. Nagyságrendileg a teljes project értékének kb. 5 – 8% -a szokott lenni. Ehhez szükséges még hozzászámolni az adatok betöltését régi szoftverekből és a telepítést, oktatást.

Mi pontosan a támogatási (support) díj? Ez kötelező?

Ez egy karbantartási díj, benne csapatunk segítségnyújtásával/rendelkezésre állásával, szoftver javításokkal, program frissítésekkel és persze rendszeres adatmentéssel. Mindent biztosítunk, ami szükséges a folyamatos és biztonságos használathoz. Valóban nem kötelező, ez csak plusz segítség a részünkről, amire fel vagyunk készülve, szívesen tesszük és értünk is hozzá.

Rendben, elkezdtük már használni a szoftvert. S ha most jut eszünkbe plusz dolog?

Ez is természetes és szokott ilyen lenni sűrűn. A támogatási díjban benne van 1-2 óra ingyenes fejlesztés, így elvégezzük az igényeket. Ha nagyobb falatról van szó, akkor átbeszéljük közösen alaposabban, majd ajánlatot adunk rá.

Miért bízhatok az Önök cégében? Hányan vannak és mióta a piacon? Referenciák?

8. éve vagyunk a piacon, stabilan 19 fővel (a csapatunk 5 éve nem változott, “csak” bővült!). Kizárólag egyedi vállalatirányítási és ügyviteli szoftvereket fejlesztünk, mással nem is foglalkozunk. Mi ehhez értünk, ezt szeretjük. Büszkeségünk, hogy jelenleg 85 (2018 év nyaráig) bevezetett szoftvernél járunk. Ezenkívűl nálunk megvásárolható a forráskód és a tervrajzok is, ami így tőlünk függetlenül felhasználható a későbbiekben.

Előfordult, hogy nem sikerült bevezetni az ügyviteli szoftvert, amit készítettek?

Be kell ismerni: igen, az első évünkben történt. A megrendelőnk és a szoftverfejlesztő kollégánk tartották egymással a kapcsolatot közvetlenül. Ez hiba, mert szükség van egy projekt vezetőre, aki tolmácsol a két fél között. Azóta 2 remek projectvezető kollégával is gazdagodtunk, így többé ez már nem fordul elő.

Egyébként hogy néz ki a bevezetés folyamata?

A projectvezető felméri az igényeket és egy érthető nyelvű specifikációt, valamint képernyő terveket készít. Ezt kapják meg a programozóink, akik több darabban elkészítik a szoftvert. Tesztelő (hölgy) munkatársunk kritikusan véleményezi, s ha rendben van, akkor Önhöz is telepítjük. Mindezt nem egyszerre, hanem 3-4 darabban, így már az elején jól látszik a haladás és az irány.

Mi az hogy webes program, meg hogy felhő alapú?

Ebben a megoldásban az a legjobb, hogy a felhasználó részéről csak egy tetszőleges böngésző szükséges hozzá (pl: Explorer, Mozilla, Safari, stb..). Kattintunk és elindul, mintha az interneten böngésznénk valamit, telepíteni semmit sem kell. Sőt az is mindegy, hogy Windows-t, vagy más rendszert használunk. A program pedig egy szerveren van, amely vagy Önnél van elhelyezve, vagy az Interneten valahol. E megoldás sebessége persze függ az Internet sebességétől is. Modern, jól használható, ám nem váltotta ki a korábbi telepítős programokat.

Fontos, hogy e 2 technikát lehet vegyíteni is. Ami fontos, hogy gyors legyen, az házon belül marad (asztali), s amit mindenképp el kell érnünk bárhonnan, az pedig mehet a felhőbe (webes)

S a manapság oly divatos applikációkkal (app) mi a helyzet?

Tényleg divatosak, nálunk külön részleg foglalkozik velük (akár iPhone-ra, akár Android-ra). Bármilyen appot képzelünk is el, mi el tudjuk készíteni, s a kár hozzá kötjük az ügyviteli rendszerhez is (pl: kimutatások, vagy értékesítői modul, esetleg valamilyen hasznos app az Ön ügyfelei számára).

Bármi garancia van rá, hogy az készül el, amit pontosan szeretnénk?

Cégük minden esetben büszkén garantálja Önnek, hogy a céljainak és elképzelésének pontosan megfelelő szoftvert vezet be. Amennyiben a mi hibánkból ez nem így történik, a bevezetés díját mi álljuk. Ez annyit jelent, hogy a munkát mindenképp elvégezzük, de az összeget Önnek maradéktalanul visszafizetjük.